![](http://cvs-praha.cz/wp-content/uploads/2019/06/1_A_VIETNAM-300x300.jpg)
Za 48 svých návštěv dnes již 97 milionového Vietnamu i při svém osmi měsíčním bydlení v Hanoji jsem poznal, že není využíváno ke spolupráci s ČR přes tisíc Vietnamců, kteří u nás dříve vystudovali různé vysoké školy, mají odborné zkušenosti i zájem o spolupráci. Je také nutné zlepšit teritoriální marketing ve Vietnamu, aby naši podnikatelé byli okamžitě a zadarmo podrobně informováni o výběrových řízeních v tomto velmi se rozvíjejícím i perspektivním teritoriu a mohli na ně okamžitě reagovat, například návštěvou a prohlídkou konkrétní lokality ještě před vypracováním své nabídky. I když je ve Vietnamu ročně zveřejněno přes 70 000 tendrů, tak u nás podnikatelé získají informace jen o velmi malém desítkovém množství a mnohdy se značným zpožděním. A to jsou mnohá výběrová řízení zveřejněné na ministerstvech, v provinciích, ale také inzeráty ve vietnamském tisku, například v anglicky psaném deníku Viet Nam News. Kvalitní teritoriální marketing zřejmě neumí každý a to je pro náš export i pro výhodnou kooperaci našich výrobců škoda.
Marcel Winter
Čestný předseda Česko-vietnamské společnosti
Vizionář roku 2012 v ČR
Nositel 16 zlatých medailí z mezinárodních veletrhů v Hanoji
![](http://cvs-praha.cz/wp-content/uploads/2019/06/1_A_Hanoj_v_noci-200x300.jpg)
![](http://cvs-praha.cz/wp-content/uploads/2019/06/1_A_Hociminovo_Mesto_Vietnam-300x201.jpg)
![](http://cvs-praha.cz/wp-content/uploads/2019/06/1_A_Nha_Trang_Vietnam_-_nadhera-225x300.jpg)
![](http://cvs-praha.cz/wp-content/uploads/2019/06/1_A_Danang-300x150.jpg)
![](http://cvs-praha.cz/wp-content/uploads/2019/06/1_A_Hanoj-300x169.jpg)